V roce 2025 opouští drsnou verzi GTS Vespa číslo 300 cc a přenechává toto místo novýmu motoru 310. A bez výmluv... Historie Vespy je dobře známá všem a po celém světě. Podle nejakreditovanějších zdrojů je rám stejný jako dříve. Nemění se tedy: hmotnost, která zůstává 160 kg; kola, vždy od 12 stupňů; brzdy s jedním kotoučem 220 mm vpředu i vzadu. Tento nový motor přináší celkový posun z 300 na 310 cc. To nezvýší maximální výkon o tolik, protože navzdory názvu GTS to není prostředek k závodění. Nejvyšší rychlost zůstane také 127 km/h. Výrazně se zvýší maximální točivý moment. Tato poslední položka se nyní dotýká 29 nm. Je pravděpodobné, že inženýři Pontedery (LU) rozšíří celkový přechod, aby dosáhli malého poklesu spotřeby. V modelovém roce 2025 bude mít Vespa GTS nejvýkonnější motor všech dob: Ve srovnání se svým předchůdcem, motorem o výkonu 300 HPE, se nový motor vyznačuje konceptem takzvaného „downspeedingu“, který nabízí vyšší výkon při nižších rychlostech. při optimalizaci spotřeby paliva. Kapalinou chlazený jednoválcový čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 310 cm³ (+11,5 %*) s elektronickým vstřikováním paliva poskytuje neuvěřitelných 18,4 kW / 25 HP (+5,1 %*), což je již při 6500 ot./min (- 21,2 %*). Obrovský točivý moment 28,9 Nm (+11,15 %*) při 5250 ot./min zajišťuje rychlý start a dynamickou tažnou sílu. Ve Vespě GTS 310 dělá vysoce výkonný motor 310 čest svému jménu. (* = V porovnání s předchozím motorem Vespa GTS 300 HPE)