V roce 2025 opouští drsnou verzi GTS Vespa číslo 300 cc a přenechává toto místo novýmu motoru 310. A bez výmluv... Historie Vespy je dobře známá všem a po celém světě. Podle nejakreditovanějších zdrojů je rám stejný jako dříve. Nemění se tedy: hmotnost, která zůstává 160 kg; kola, vždy od 12 stupňů; brzdy s jedním kotoučem 220 mm vpředu i vzadu. Tento nový motor přináší celkový posun z 300 na 310 cc. To nezvýší maximální výkon o tolik, protože navzdory názvu GTS to není prostředek k závodění. Nejvyšší rychlost zůstane také 127 km/h. Výrazně se zvýší maximální točivý moment. Tato poslední položka se nyní dotýká 29 nm. Je pravděpodobné, že inženýři Pontedery (LU) rozšíří celkový přechod, aby dosáhli malého poklesu spotřeby. Kapalinou chlazený jednoválcový čtyřtaktní motor o zdvihovém objemu 310 cm³ (+11,5 %*) s elektronickým vstřikováním paliva poskytuje neuvěřitelných 18,4 kW / 25 HP (+5,1 %*), což je již při 6500 ot./min (- 21,2 %*). Obrovský točivý moment 28,9 Nm (+11,15 %*) při 5250 ot./min zajišťuje rychlý start a dynamickou tažnou sílu. Ve Vespě GTS 310 dělá vysoce výkonný motor 310 čest svému jménu. (* = V porovnání s předchozím motorem Vespa GTS 300 HPE)